Veel gestelde vragen

Op deze pagina vindt u uitleg over de meest voorkomende onderwerpen op deze site, ingedeeld per categorie. Staat uw onderwerp er niet tussen? Dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier

Kerstpakketten algemeen

U wilt uw kerstpakketten bij HANOS bestellen maar u bent nog geen klant? Dat is geen probleem, u kunt uw pakketten bij ons bestellen als u beschikt over een KvK-nummer. Zodra de bestelling is bevestigd, dit gebeurt via e-mail of telefoon, maken we ook een klantenpas voor u aan. Met deze zogenoemde Wereldpas kunt u voortaan onze groothandels bezoeken. Zo kunt u bijvoorbeeld onze kerstpakkettenshowroom bekijken. In 15 HANOS-groothandels vindt u een kerstpakkettenshowroom, ongetwijfeld één bij u in de buurt. Rond juni/juli richten we de showrooms in voor het nieuwe seizoen. Van te voren een afspraak maken is het makkelijkst, zo bent u ervan verzekerd dat er een specialist aanwezig is om u te adviseren. De kant-en-klare pakketten zijn aanwezig in de showrooms, maar om te garanderen dat het pakket naar keuze in voldoende getalen aanwezig is, kunt u uw bestelling het beste van te voren doorgeven. In de kerstpakkettenshowroom van HANOS Apeldoorn bent u overigens het hele jaar welkom!

Kerstpakketten inhoud

De kerstpakketten en eindejaarsgeschenken van HANOS zijn doorgaans verpakt in een duurzame geschenkdoos. Sommige kant-en-klare kerstgeschenken hebben een andere verpakking, bijvoorbeeld ingesealed op een dienblad. Alle wijngeschenken zijn ingepakt in een geschenkkist met één of meerdere vakken. De versgeschenken zijn verpakt in een bijpassende kist óf worden gepresenteerd op een mooie schaal. Kortom: de verrassing begint al bij de verpakking!

Een gepersonaliseerde verpakking

Heeft u liever een gepersonaliseerde verpakking? Bijvoorbeeld met uw eigen logo? Dit is altijd mogelijk, maar uit ervaring weten we dat dit kostentechnisch pas interessant wordt bij een afname vanaf 1.000 kerstpakketten. Sowieso geldt er een minimale afname van 25 pakketten als u het kerstpakket zelf wilt samenstellen. De prijs maakt daarbij niet uit. Het voordeel van zelfsamenstellen, is dat u gratis een wenskaart of ander persoonlijk artikel kan laten mee verpakken. Dit item moet dan wel binnen 14 dagen na de besteldatum aangeleverd zijn. Voor kant-en-klare pakketten geldt geen minimale afname: u kunt ook één pakket bestellen.

Een extra item toevoegen

Het is ook mogelijk om één of meerdere extra items toe te voegen aan een kant-en-klaar pakket, bijvoorbeeld een versproduct. Dit gaat in goed overleg met uw kerstpakketten-contactpersoon, omdat u dan te maken krijgt met verschillende houdbaarheidsdata.

Marge & Garantieperiode

Als u nog niet zeker weet hoeveel kerstpakketten u nodig heeft, houden we veelal een marge aan. Tijdens het sluiten van de verkoopovereenkomst spreekt u een datum af waarop u doorgeeft hoeveel pakketten u definitief nodig heeft.

Heeft u een kerstpakket besteld met daarin elektrische apparaten? Dan geldt meestal een garantieperiode van 2 jaar. Uiteraard is het niet de bedoeling dat u een kerstpakket ontvangt waar producten in zitten met onvolkomenheden! Neemt u alstublieft contact op met uw kerstpakkettenshowroom, dan kunnen we in goed overleg naar een oplossing zoeken.

Bestellen & Betalen

U wilt uw kerstpakketten bestellen bij HANOS? Leuk! Dat kunt u op verschillende manieren doen. U bestelt uw pakketten direct vanuit onze webshop, u maakt een afspraak voor een bezoek aan één van de kerstpakkettenshowrooms of u belt naar een showroom en plaatst uw bestelling direct bij de specialist. De prijzen in de kerstpakkettenbrochure en op onze website zijn exclusief btw. Na het plaatsen van een order ontvangt u een offerte met prijsspecificaties.

Dan moet uw bestelling betaald worden! U heeft daarin verschillende mogelijkheden, u betaald de bestelling contant bij het afhalen, u doet een overboeking via de bank of geeft een machtiging voor automatische incasso. Als laatste kunt u kiezen voor betalen op rekening. Uw contactpersoon in de showroom kan daar meer informatie over geven.

Komt u er na het plaatsen van een bestelling achter dat er een iets aan het pakket anders moet? In de meeste gevallen kan uw bestelling nog gewijzigd worden. Neem contact op met de kerstpakkettenshowroom waar u uw bestelling heeft geplaatst.

Afhalen & Bezorgen

De HANOS-kerstpakketten zijn vanaf 1 november leverbaar. Als u uw bestelling eerder geleverd wenst te hebben, bijvoorbeeld vanwege drukte in de decemberperiode, dan is dit te bespreken met de contactpersoon van uw kerstpakkettenshowroom.

Het ontvangen van uw bestelling kan op twee manieren: afhalen of laten bezorgen. Afhalen kan in alle groothandels, ook de groothandels zonder showroom dus. Afhalen is helemaal gratis. Liever bezorgen? We maken gebruik van onze eigen bezorglogistiek en zijn daardoor erg flexibel. Wij bezorgen van maandag tot en met vrijdag. Het afspreken van een specifiek dagdeel op de afleverdatum is geen enkel probleem. Aan het bezorgen van uw order zitten kosten verbonden, deze zijn afhankelijk van het aantal bestelde pakketten en de daarop voortkomende wijze van verzending:

  • bezorgkosten voor kleine bestelling zijn conform PostNL-tarieven;
  • bezorgkosten voor levering via HANOS-distributie zijn €40,- per pallet.


Voor de selectie kant-en-klare pakketten geldt een levertijd van maximaal 3 werkdagen, indien de pakketten op voorraad zijn. Als u de pakketten zelf heeft samengesteld, leert onze ervaring dat de doorlooptijd gemiddeld 3 weken is tussen het moment van samenstellen en het moment van afleveren.

Website & Browsers

U bevindt zich op onze website www.hanoskerstpakketten.nl. Deze website is onderdeel van HANOS Internationale Horecagroothandel. Jaarlijks stellen we een uitgebreide collectie kerstpakketten samen en die kunt u via deze website bestellen. Maar u kunt u ook terecht voor informatie over trends en belastingregels . Voor het maken van een afspraak in één van de showrooms, het online bekijken van de brochure (of er één bestellen) en nog veel meer.

Wij vinden het belangrijk dat u optimaal gebruik kunt maken van onze website. We raden u daarom aan om één van de volgende browsers te gebruiken:

  • Internet Explorer, versie 9 of hoger;
  • Mozilla Firefox;
  • Google Chrome;
  • Safari;
  • Opera.


Ook hebben we zoveel mogelijk rekening proberen te houden met bezoekers met een functiebeperking, dit volgens de richtlijnen van Stichting Drempel Vrij.